Neem contact op
← Terug naar nieuws

Van bijbaan naar bagelbaas

Wat ooit begon als een bijbaan voor Luc, groeit nu voor Luc Boerrigter (26) en Lynn Rademaker (24) uit tot een droom die ruikt naar versgebakken bagels en verse koffie. Sinds maandag 11 augustus staan deze twee jonge ondernemers aan het roer van hun eigen Bagels & Beans op de Mariaplaats in Utrecht. Met hun aanstekelijke energie en liefde voor gastvrijheid, geven ze deze vertrouwde plek een nieuwe boost

Lynn Luc_Mariaplaats

Van liefde voor elkaar...

tot liefde voor bagels

Toen Luc elf jaar geleden begon met zijn bijbaan bij de Bagels & Beans vestiging in Hoofddorp, had hij nog geen idee dat hij daar meer zou vinden dan alleen werkervaring. Hij vond er zijn plek, zijn passie en uiteindelijk ook zijn toekomst. Acht jaar geleden ontmoette hij Lynn. De vonk sloeg over en al snel ontstond er niet alleen een relatie, maar ook een gedeelde droom: samen een eigen horecazaak beginnen. Ook Lynn raakte in de ban van Bagels & Beans.

“De lekkere bagels, fijne sfeer en gastvrijheid zorgden ervoor dat ik vaak langs kwam. Het liefst samen met mijn hond. De sfeer en de oprechte aandacht voelde als thuiskomen. Precies dat gevoel willen wij nu ook doorgeven aan onze gasten”, vertelt ze.

Dromen, durven… doen!

‘Stel je eens voor’, werd langzaam maar zeker een serieus plan. Zowel Luc als Lynn hebben veel ervaring in de horeca opgedaan en Lynn werkte eerder ook in de klantenservice. Beiden weten ze hoe belangrijk het is dat gasten zich welkom voelen. Zo vertelt Lynn:

“Ik haal mijn geluk vooral uit verbinding en contact met anderen. We hadden wel eens gesprekken over wat we zouden willen doen als alles mogelijk zou zijn. Dan kwamen we altijd erop uit dat een eigen horecazaak bij ons zou passen. Een plek waar iedereen welkom is, gasten zich thuis voelen én waar huisdieren welkom zijn. Want wij zijn zelf ook enorme dierenvrienden. Dit begon dus écht als een droom en we wisten totaal nog niet of zoiets mogelijk was.”

Toen ze hoorden dat de vestiging aan de Mariaplaats beschikbaar kwam, hoefden ze niet lang na te denken. Het voelde alsof alles op z’n plek viel.

Luc: “We waren eigenlijk aan het sparen voor een huis, maar dit voelde zó goed. Utrecht is een stad met dorpse charme: levendig, maar toch persoonlijk. Precies wat we zoeken.”

Tekenmoment Mariaplaats

Van een eerste telefoontje

naar het tekenen van de franchiseovereenkomst

Van idee tot nu als franchisenemers in hun eigen vestiging, is best snel gegaan. In januari hebben Lynn en Luc voor het eerst telefonisch contact gehad met Bagels & Beans om kennis te maken, meer te horen over de mogelijkheden en samen te onderzoeken of dit écht was wat ze wilden.

Iedereen die op deze manier meer te weten wil komen over bagels, koffie en het ondernemerschap doorloopt het stappenplan voor potentiële bagelbazen. Dat  hebben Lynn en Luc dus ook gedaan.

In verschillende gesprekken en contactmomenten onderzoek je – geheel vrijblijvend en van twee kanten – of je bij elkaar past en of dat idee van een eigen vestiging ook is zoals je het je voorstelt. Het doorlopen van dit stappenplan heeft een oriënterend, informatief en verkennend karakter. Maar vormt tegelijkertijd ook een goede voorbereiding. Je leert Bagels & Beans tijdens dit traject steeds beter kennen, leert andere franchisenemers kennen, duikt in de cijfers en in de juridische kant van de samenwerking en kijkt samen met Bagels & Beans naar potentiële locaties.

In juni hebben Lynn en Luc officieel hun franchiseovereenkomst ondertekent. En op 11 augustus draaiden zij voor het eerst de sleutel om in de voordeur van hún vestiging.

Scherm­afbeelding 2025-02-21 om 14.49.49

Een nieuw gezicht

Letterlijk en figuurlijk

De vestiging aan de Mariaplaats krijgt in december ook nog een kleine refresh: een nieuw interieur dat fris oogt, zonder het vertrouwde hart van de zaak te verliezen. “We veranderen niets aan de sfeer die mensen zo waarderen,” zegt Luc. “We geven het gewoon een nieuw gezicht. Letterlijk én figuurlijk. De zaak blijft vertrouwd, maar krijgt tegelijkertijd weer een frisse, eigentijdse uitstraling.”

Schermafbeelding 2025-06-05 145212
Naar nieuws